Om mig

Mamma till tre pojkar, gift sedan några år tillbaka. Arbetar som handläggare. Bor i en liten sovande svensk stad där jag nu börjat, mycket smått, jobba som politiker. Ägnar en stor del av fritiden till träning då jag också leder egna pass inom Friskis & Svettis.
Jo, just det - en sak till. Jag har ibland ganska starka åsikter och står för dom! (Men ändrar gärna åsikt om du kan övertyga mig med fakta. :)

fredag 27 maj 2011

Vad mammor behöver veta om rakning...

Ja - det kommer ju en tid i varje mammas som har en dotters liv när dottern vill börja raka sig. Och vilken TUR då vi har! Gillette har en hel sida ägnad åt detta stora problem! Som dom själva skriver: TÄNK!


"Det finns en rätt ålder när man ska börja raka sig.
Nej, det gör det inte. Vissa tjejer börja vid 10 års ålder, andra vid 12 och några vid 16 - andra gör det aldrig. Prata med henne! Det är ganska troligt att hon vill börja raka sig om hon har blivit medveten om hår på benen. Men å andra sidan bör du inte pressa henne. Tjejer utsätts ofta för en hel del grupptryck, så stöd henne och ge informationen hon behöver för att fatta rätt beslut vid rätt tidpunkt."



TÄNK på det alla ni mammor som har döttrar! STÖD era döttrar genom att....? Genom att göra vaddå? Bekräfta grupptrycket? Att säga att det är fel att ha hår på benen? Att det är fel att ha hår under armarna? -Det är ju precis samma sak som att säga: "-Det är fel på dig."

Nej, detta är så fel så jag har lite svårt att skriva vad jag känner märker jag... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv