Om mig

Mamma till tre pojkar, gift sedan några år tillbaka. Arbetar som handläggare. Bor i en liten sovande svensk stad där jag nu börjat, mycket smått, jobba som politiker. Ägnar en stor del av fritiden till träning då jag också leder egna pass inom Friskis & Svettis.
Jo, just det - en sak till. Jag har ibland ganska starka åsikter och står för dom! (Men ändrar gärna åsikt om du kan övertyga mig med fakta. :)

torsdag 26 maj 2011

Nationalsången på skolavslutningen...?

Vilket otroligt tjafs om en låt...? Varenda skolavslutning blir det samma tjafs. -"Dom får inte sjunga nationalsången på våran skolavslutning!" -Upprörda röster ropar "RASISM!"

Så länge vi inte FIRAR vår nationaldag och inte ens DÅ sjunger vår nationalsång så VARFÖR i hela friden är det då så jäkla viktigt att på skolavslutningen sjunga nationalsången?!


Det bästa är ett inlägg som finns på Facebook just nu:
""UPPMANAR ALLA ATT 6:e JUNI PÅ NATIONALDAGEN KL.12.00 GÅ UT Å SJUNG VÅR NATIONALSÅNG PÅ GATOR & TORG I PROTEST MOT ATT DEN EJ FÅR SJUNGAS I SKOLORNA. FATTA VÅR NATIONALSÅNG ÄR INTE RASISTISK. ÄR DU EN MES ELLER VÅGAR DU KOPIERA DETTA OCH VARA MED OCH KÄMPA ??"


Idioten säger alltså - nej SKRIKER - att på vår nationaldag (då väl alla hoppas jag firar vår frihet och sjunger vår nationalsång) ska sjunga våran nationalsång... Vilken utmärkt protest! Verkligen väl genomtänkt! Ytterligare en ensam hjärncell som desperat försöker få till en tanke.. Att man gör det just klockan tolv är då ett bevis på att man protesterar antar jag? (Sen kan man ifrågasätta varför det står "6:e juni på nationaldagen" - måste man precisera dagen så att alla fattar när det ska vara...?)


Osså undrar dom varför det går dåligt för Sverige ibland...?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv