Om mig

Mamma till tre pojkar, gift sedan några år tillbaka. Arbetar som handläggare. Bor i en liten sovande svensk stad där jag nu börjat, mycket smått, jobba som politiker. Ägnar en stor del av fritiden till träning då jag också leder egna pass inom Friskis & Svettis.
Jo, just det - en sak till. Jag har ibland ganska starka åsikter och står för dom! (Men ändrar gärna åsikt om du kan övertyga mig med fakta. :)

lördag 21 maj 2011

Detta med bilkörning...

Alltså, man undrar ju ibland hur folk är funtade...? Är dom inte alls funtade eller är det något allvarligt fel på dom?
Som ni läst tidigare i min blogg så gör jag fel när jag kör bil ibland, detta var dock den enda "olycka" som jag haft på 20 år! Jag har haft körkort i 20 år nu, min första olycka hände efter ett halvår med körkort. Jag var ute och körde när det var snöstorm och när jag bromsade så låste sig hjulen och jag fick en ofrivillig dejt med en lyktstolpe. Sedan har inget inträffat på 20 år - tills i veckan då när jag och en trottoarkant med sylvass kant fick en ofrivilligt dejt... *svär* Iaf - jag gör fel och jag är medveten om det, men jag gör inga IDIOTISKA fel!

Idag te x så var vi på en stormarknad och handlade - deras parkering har väl en 200-300 P-platser. När jag kör ut från parkeringen kommer en bil i full fart körandes RAKT ÖVER P-platserna för att komma ut till en väg - vilket innebar att han korsade MIN väg. Handlingen var idiotisk från början, sedan ser jag "ÖVNINGSKÖRNING" på bilen! Och det var bara början... Knappt NÅGOT rätt gjorde människan - en ung kille. -Men ansvaret är inte hans, det är personen som sitter bredvid!!! I detta fall var det en äldre kvinna - troligast hans mamma. Får man inte gå någon utbildning idag innan man får övningsköra med någon?! Lär man sig inget på den kursen?! Eller är hon hunsad så hon inte säger ifrån?! Det handlar om att framföra en BIL!!! *morrar*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv