Om mig

Mamma till tre pojkar, gift sedan några år tillbaka. Arbetar som handläggare. Bor i en liten sovande svensk stad där jag nu börjat, mycket smått, jobba som politiker. Ägnar en stor del av fritiden till träning då jag också leder egna pass inom Friskis & Svettis.
Jo, just det - en sak till. Jag har ibland ganska starka åsikter och står för dom! (Men ändrar gärna åsikt om du kan övertyga mig med fakta. :)

måndag 23 maj 2011

Platt mage snabbt!!!

Lovar AB, http://www.aftonbladet.se/vikt/article12550184.ab, idag också och visar på fyra övningar som visst tränar magen - men inte ger det platt mage... -Trodde någon det? Det enda det ger är en starkare mage och en större mage för musklerna måste liksom växa när du frestar på dom.

Sen när blev en PLATT mage ett ideal funderar jag...? Varför måste man sträva efter det? Är det nåt fel på en degig mage? Nu menar jag inte att man ska ha en så tjock mage att man ligger i risken för hjärt-kärl-sjukdomar, men om man som kvinna fött tre (rätt så stora) barn....? Ska någon idiot då förvänta sig att min mage ska vara PLATT?! Hur är den idioten funtad? Iofs - kanske ligger i ordets natur "idiot"...? Eller är jag onormal som kvinna när jag skiter fullständigt i att det är en massa skinn över och accepterar att det är såhär jag blev efter tre (rätt så stora) barn? Är det inte rätt onormalt att ha en fullständigt slät, platt mage efter tre (rätt så stora) barn. (-Viktigt det där med "rätt så stora"... *s*)

Nej, jag är för gammal för att bry mig om såna petitesser som att det buktar ut här, det hänger där, det rynkar sig där, det är för stort där... (Även om jag också har dagar då allt sånt där blir jätteproblem... -dumma dagar...)

Nåt bland det mest idiotiska som idioten kan säga är att deras barn FÖRSTÖRT deras mage!!! -Får man slå dom i huvudet med något hårt? -Bara lite...? -Bara sådär så dom svimmar av för resten av livet...? Är det verkligen allt barnet betyder för dom? En förstörd mage...? Då lägger man för mycket vikt vid sitt utseende och för lite på insidan. Speciellt dom som "Jag tror inte min pojkvän tycker om mig längre för min mage hänger så...." -Snälla du... Packa hans väska och släng ut både den och honom (bry dig inte om att öppna dörren först....) *GAAAH!!!!*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv