Om mig

Mamma till tre pojkar, gift sedan några år tillbaka. Arbetar som handläggare. Bor i en liten sovande svensk stad där jag nu börjat, mycket smått, jobba som politiker. Ägnar en stor del av fritiden till träning då jag också leder egna pass inom Friskis & Svettis.
Jo, just det - en sak till. Jag har ibland ganska starka åsikter och står för dom! (Men ändrar gärna åsikt om du kan övertyga mig med fakta. :)

söndag 29 maj 2011

Mannens roll i graviditeten...?

Det görs mycket studier på vad kvinnan ska göra, äta, bete sig, stå, ligga, gå, hoppa, springa..... -under sin graviditet och även vad hon gjort innan. Alkohol är (självklart) förbjudet - det ligger liksom i sakens natur - alkohol och bebis hör inte ihop, har aldrig gjort, kommer aldrig göra. Fiskar måste man vara noggrann med!!! Du kan ICKE äta insjöfisk mer än högst EN gång i månaden! Och sedan får man inte göra bla, inte göra ditt, inte göra datt... Det är ett UNDER att kvinnor ens får i sig någon form av mat under sin graviditet!
Sedan är det ju amningen... Herregud... Denna gudagåva till barnet! Detta LIVSELIXIR!!! För er som inte vet så har inte jag lyckats amma något av våra barn - varför tar vi en annan gång. Men, jag vet ju då att mina barn har ju fått sina allergier och astma pga det (inte pga att det är genetiskt betingat och både deras pappa o jag har det - utan ENDAST för att dom icke är ammade) sedan kommer dom ju att vara lite dummare än sina medammade kompisar, och historierna fortsätter med hur JAG förstört dom genom att inte amma!

Men... Har någon - NÅGONSIN - sett en studie gjord på männens förehavanden tiden innan barnet blev till...? Äggen hos kvinnan finns ju sedan födseln - men spermier - dom bildas kontinuerligt... Men - männen verkar tydligen kunna göra precis exakt vad dom själva vill tiden innan barnet blir till? Det vore VÄLDIGT intressant att se en studie gjord på vad männen gjorde tiden innan barnet blev till! Kanske kan vi hitta många svar där? En man som krökar kontinuerligt innan barnet blir till - påverkar inte det barnet? Jag vill hävda med bestämdhet att det gör det i allra högsta grad! Män som äter olika mediciner? Alvedon är det sista nu som kan påverka barnet - men om mannen äter det innan han blir pappa? Hur påverkar det barnet? Finns otaliga frågor som INGEN har tagit reda på något om! För det är ju "bara" en spermie... Jo, det är "bara" en spermie - men utan den blir det liksom inget barn, oavsett hur många ägg du har...

Så - jag eftersöker en studie gjord på mäns förehavanden strax innan de blev pappa och vad följderna är av det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv