Om mig

Mamma till tre pojkar, gift sedan några år tillbaka. Arbetar som handläggare. Bor i en liten sovande svensk stad där jag nu börjat, mycket smått, jobba som politiker. Ägnar en stor del av fritiden till träning då jag också leder egna pass inom Friskis & Svettis.
Jo, just det - en sak till. Jag har ibland ganska starka åsikter och står för dom! (Men ändrar gärna åsikt om du kan övertyga mig med fakta. :)

onsdag 4 maj 2011

Föräldraforum....

DÄR har vi verkligen en värld för sig självt...

Den bästa frågan är ju faktiskt
-"Är jag gravid?" Detta kan vara pga vilken historia som helst innan - gärna från någon som gärna VILL bli gravid. Det finns ett enkelt svar - har du haft sex? Är svaret då ja - så JA, då KAN du vara gravid - däremot om du ÄR det lär framtiden utvisa. Sätt man märker det på är bland annat brösten sväller och ömmar, mensen försvinner, magen växer (-det sistnämnda är ett typexempel på en graviditet.)

-"Han bryr sig inte om mig..."
Nähä...? Men säg till honom då? Hjälper det att gnälla här? -Visst, man kan göra både och - gnälla på karln hemma OCH gnälla på forum. Men ENDAST gnälla på forum...? Nej, det hjälper inte - tro mig! Och efter att du sagt till honom och har fortfarande inte bryr sig så kasta ut honom.

-"Jag har inte rakat mig "där nere" blir jag utkastad från förlossningen nu?! *panik*"
Ja, vi på förlossningen (jag har själv jobbat där som undersköterska) för listor över vilka som har rakat sig "där nere" eller inte. Har du inte gjort det så hamnar du sist på listan nästa gång du föder... -Eller så bryr vi oss inte ett smack för det är en unge som ska ut...?

-"Tänk om jag bajsar på mig på förlossningen?! *panik*"
Nej, SNÄLLA lilla vän! Du får faktiskt ta och hålla emot liiiiite!!! Det går inte att trycka ut en unge för kung och fosterland och samtidigt ta o lägga en brakare?! (Som info kan jag meddela att det är fysiskt omöjligt att INTE bajsa om det finns något i tarmen när bebisen kommer ut - så lycka till... -Nej, något lavemang behöver du inte heller ta - det är tvärtom BRA om ungen får ditt bajs på dig! -Väx upp! Alla människor både bajsar och kissar!)

-"Jag ammar jämt och h*n är inte nöjd, vad ska jag göra?!"
Ett tips är ju att antingen leva med det ELLER *viskar* ge ungen flaska...? Kanske är det som så att ungen behöver MER mat än vad du kan producera? Trots amningsfanatikerna räcker inte alltid mjölken för bebisen...

-"Jag tror min man varit otrogen?!"
Ja, har han det så vet han väl vart dörren är...? Annars kan du ju hjälpa honom igenom den - stängd...?

-"Ungen sover inte!"
Nej, bebisar har sin egna uppfattning om det här med sovtider - bara att "go with the flow...." Och nej, dom stabiliserar sig inte vid 3 mån ålder... Kanske vid 7 ÅRS ålder...?

-"H*n bara trotsar!"
Här är det alltid någon hobbypsykolog som ska hävda att barn inte trotsar utan bara utvecklas - dom är alltid roliga att lyssna på. Ofta har dom ett barn. Barn trotsar och SKA trotsa och DU som förälder SKA säga stopp! Barn vet inte vad stopp är - det är DIN uppgift att lära dom gränserna.

-"Vilken mat ska jag introducera först...?"
Nån som inte är för salt kanske....? Ta vad ungen verkar nyfiken på. Eller så gör du som hysteriska mammor och lagar ALLT själv och börjar med tråkig mat som te x potatis...? Varför ge ungen GOD mat? *himlar med ögonen*


-And so it goes on....


F.ö så är Shakira's låt "Rabiosa" med El Cata club junkies radio remix det bästa som går att hitta just nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv