Om mig

Mamma till tre pojkar, gift sedan några år tillbaka. Arbetar som handläggare. Bor i en liten sovande svensk stad där jag nu börjat, mycket smått, jobba som politiker. Ägnar en stor del av fritiden till träning då jag också leder egna pass inom Friskis & Svettis.
Jo, just det - en sak till. Jag har ibland ganska starka åsikter och står för dom! (Men ändrar gärna åsikt om du kan övertyga mig med fakta. :)

onsdag 4 maj 2011

Saker man lär sig på Försäkringskassan...

Ett EU-kort gäller endast inom EU. (Man skulle kunna tänka sig att namnet EU-kort skulle avslöja det men nej...)

Det går inte en dag utan att man får en fråga:
-Jag ska åka till Thailand och behöver ett sånt där EU-kort...
Mm...? Vad ska du med det till där undrar man då lite stilla...

-Jag ska åka till USA och behöver ett sånt där EU-kort...
Ja, USA har ju länge varit med i EU...

-Jag ska åka till Turkiet och behöver ett sånt där EU-kort...
Här kan det bli lite intressant eftersom Turkiet faktiskt ansöker om att bli med i EU, men nej...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv