Om mig

Mamma till tre pojkar, gift sedan några år tillbaka. Arbetar som handläggare. Bor i en liten sovande svensk stad där jag nu börjat, mycket smått, jobba som politiker. Ägnar en stor del av fritiden till träning då jag också leder egna pass inom Friskis & Svettis.
Jo, just det - en sak till. Jag har ibland ganska starka åsikter och står för dom! (Men ändrar gärna åsikt om du kan övertyga mig med fakta. :)

fredag 20 maj 2011

Stressade mammor...?

Ibland blir jag så trött på andra kvinnor... Jag tränar 3-4ggr/vecka, ibland åker jag även iväg till grannkommuner för att träna så jag är borta 2h vissa kvällar. Men vissa - majoriteten - av alla kvinnor med barn kan inte ens komma iväg EN dag i veckan! -För dom "hinner inte". Nu pratar jag om kvinnor som har en partner hemma, inte ensamstående, för dom gäller helt andra förutsättningar.

Men om du har en partner - hur kan du då inte HINNA gå och träna? Vad är det du gör där hemma som är värt att riskera DIN HÄLSA?! Eller har du ett jobb där du får motion? Själv har jag ett stillasittande jobb och ett flertal av mina kollegor tränar ALDRIG. (Man behöver inte jympa - men RÖRA på sig på nåt sätt MÅSTE man!)

Det är tvätten som måste fixas, barnens ryggsäckar som måste packas, det måste städas, det måste lagas mat, det måste ditt det måste datt... Jaha? Och din partner...? Han är fullständigt intelligensbefriad och handlingsförlamad då eller? Om han nu inte gör jobbet lika bra som du - vad gör det?! Är det perfekta hemmet så mycket värt att du är villig att riskera din hälsa - ditt LIV?! De enda som bryr sig om ifall du har det stökigt hemma hos dig är småsinta, avundsjuka andra KVINNOR! (Inte män - tro mig, dom ser inte sånt.)

Jag har själv varit fast i samma träsk och tagit det fulla ansvaret för allt hemma-arbete, men näe - vi är ju två. Så numera så är vi två om allting - även om jag ibland får spunk och nog tycker att han kan se dom där dammråttorna som dansar omkring, eller nåt annat (lustigt nog brukar detta komma periodvis med ett visst intervall emellan... ehrm...) Dock är vi lååååååångt ifrån det som tidigare var och det kan ibland vara JAG som är den som struntar/ inte ser saker som ska göras! Stökigt är det, dammigt är det, vi glömmer saker till skolan.... Men vet ni vad? Barnen LEVER och mår alldeles utmärkt! Och jag får komma iväg och träna istället för att ta hand om den där disken, istället för att ta hand om den där tvätten, istället för att ta hand om den där städningen - för dom bitarna försvinner ju iaf inte. Eller ja - det händer rätt så ofta ändå när jag är borta och tränar att disken på nåt mysko vis är BORTA när jag kommer hem!


Min make brukar säga nåt i stil med: 
-Jag ser att du blir så glad av din träning och jag vill ha en glad fru.


Bilden ovan blir till dig min älskade make!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv