Om mig

Mamma till tre pojkar, gift sedan några år tillbaka. Arbetar som handläggare. Bor i en liten sovande svensk stad där jag nu börjat, mycket smått, jobba som politiker. Ägnar en stor del av fritiden till träning då jag också leder egna pass inom Friskis & Svettis.
Jo, just det - en sak till. Jag har ibland ganska starka åsikter och står för dom! (Men ändrar gärna åsikt om du kan övertyga mig med fakta. :)

måndag 23 maj 2011

Artiklar typ - jag har gått ner X-antal kilo, NU är jag LYCKLIG!

Blir jag rätt så trött på... I AB idag kan man läsa, http://www.aftonbladet.se/vikt/article13057056.ab, om en tjej som gått ner 18kg och nu är bekväm. Innan så hade hon oregelbunden mens och var mycket ofta sjuk. Men NU (tack vare viktklubb.se självfallet!!!) så mår hon sååå mycke bättre. Skönt för henne tycker jag, MEN det är ju inte endast tack vare 18kg viktnedgång hon nu mår bättre utan det beror på VAD hon äter och VAD hon gör! Sitter du och äter godis (eller liknande) VARJE kväll så mår din kropp inte bra, oavsett om du är tjock eller ej. Motionerar du aldrig mår du heller inte bra...


Det bästa är hennes tre tips:



1. Inställning till motion: I dag ska jag belöna min kropp med till exempel en joggingtur.
Belöna....? Har man inte hittat sin egen motionsform lär man AAALDRIG se det som en belöning. Jag H-A-T-A-R te.x. att springa, det är en nära-döden-upplevelse för mig. Jag kommer aaaaldrig att kunna se det som en belöning! Vem ser en dejt med Sankte Per som en belöning liksom...? Jympa däremot - det är mitt livselixir!

2. Inställning till mat: Tänk efter innan du stoppar något mindre bra i munnen. Behöver min kropp det här?
Det är något mindre bra, det är gott - alltså behöver jag det! (Som te.x. den Daim-biten som ligger framför mig nu - behöver min kropp den....? *tänker* -jaa....)

3. Man kan njuta av saker som inte innehåller kalorier, till exempel en skön långpromenad i solen.
Eller en film framför tv'n... Med lite chips till...? Sen är ju också frågan...? Om solen inte är framme utan det regnar...?


Sen gillar jag också: "– Det är en underbar känsla att kunna cykla till skolan utan att komma dit flåsig och genomsvettig."
Bruden... En av "biverkningarna" till att få bättre kondition är att man svettas MER så... just you wait... just you wait... *MUAHAHAHAHA!!!!!*



(Daim-biten är slut...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv