Om mig

Mamma till tre pojkar, gift sedan några år tillbaka. Arbetar som handläggare. Bor i en liten sovande svensk stad där jag nu börjat, mycket smått, jobba som politiker. Ägnar en stor del av fritiden till träning då jag också leder egna pass inom Friskis & Svettis.
Jo, just det - en sak till. Jag har ibland ganska starka åsikter och står för dom! (Men ändrar gärna åsikt om du kan övertyga mig med fakta. :)

onsdag 4 maj 2011

Kärlek mellan två människor - kan det vara fel...?

Ja, som rubriken säger... Kan kärlek mellan två människor någonsin vara fel? Två människor vars mål i livet är att få den andra att må bra och genom att få den andra att må bra så mår de också bra själva....
Kan det vara fel....?

Enligt en del är det fel om kärleken ser ut enligt nedan:


och


HUR kan man på något vis anse att kärlek mellan två människor kan vara fel?! En del hävdar att det är emot Gud och hans intention att människan skapades endast för att befolka jorden... -Men visst, fine - tro det då. Vill du vara så trångsynt - var det då. För det första tror jag inte att det finns en Gud (-visst är jag hemsk?!) men OM det funnes en Gud så vore det ingen god Gud om den inte såg att kärlek mellan två människor endast är av godo. "-Jamen, Gud har ju sagt bla, bla, bla, bla..." -Ja, du säger det - men vad tycker DU?! Vad tycker ditt hjärta? Strunta i vad Gud säger - vad anser DU?! Att då säga nej, kärlek mellan två människor är fel - hur är man då funtad...? Blev man tappad som liten....? Fanns det inga hjärnceller kvar när dom delades ut när du föddes...?
Sedan vad de av samma kön pysslar med i sängkammaren....? Snälla du...? Vem bryr sig...? Jag bryr mig inte ens om vad mina vänner gör i sängkammaren - VARFÖR i hela fridens namn skulle jag bry mig om det?! Jag har inte direkt planerat att vara med dom någon gång...

Även om man inte anser att kärlek mellan två människor alltid är rätt - även om man inte tror på Gud - vad har man då för argument? Är det det att det är okänt? Du vet inte vad det handlar om? -Då kan jag säga dig vad det handlar om, det handlar om att när du ser den andra människan så blir du alldeles varm i hjärtat, det pirrar i olika delar av kroppen, du är inte hel förrän du är med den människan och du får ett fånigt leende när du tänker på den människan. Det är alltså fel då...? Att man känner sig hel när man är tillsammans med en annan människa? Att den andra människan får dig att må bra? Att den andra människan ger ditt liv mening? Att den andra människan "completes you as a human being"?

De människor som inte accepterar kärlek mellan olika människor är inget annat än tragiska och som jag skrev ovan - trångsynta. (Och kom inte och skyll på vad Gud eller någon annan liknande anser!!!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv