Om mig

Mamma till tre pojkar, gift sedan några år tillbaka. Arbetar som handläggare. Bor i en liten sovande svensk stad där jag nu börjat, mycket smått, jobba som politiker. Ägnar en stor del av fritiden till träning då jag också leder egna pass inom Friskis & Svettis.
Jo, just det - en sak till. Jag har ibland ganska starka åsikter och står för dom! (Men ändrar gärna åsikt om du kan övertyga mig med fakta. :)

onsdag 18 maj 2011

Tiden innan - tiden efter

Ja, nästan så man kan dela upp sitt liv så.

Livet innan Lady Gaga


Livet efter Lady Gaga.

Inte bara gör hon musik som gör att man får ståpäls av nästan varenda låt - hon har ett budskap. Som låten "Born this way": 
"I'm beautiful in my way
'Cus God makes no mistakes"
och det bara fortsätter..

Sedan är ju jag starkt kritisk till religion eller har svårt att förstå att man så fullt ut accepterar en tro. (Missförstå mig inte, samtidigt som jag själv är ateist så accepterar jag att människor har en tro och respekterar dom för det - om dom respekterar mig. Lustigt nog är några av min och min makes närmaste vänner starkt troende! De är några av de vänligaste människor jag känner på denna jord!)
Jo - iaf, så utmanar Lady Gaga den kristna högern i USA med sin låt "Judas" - Judas som ju var den som förrådde Jesus. Sånt ÄLSKAR jag!!! Utmana och se om dom är så accepterande och "devoted" till sin tro, eller om dom är småsinta som inte accepterar andra för deras åsikter och tro. Med tanke på den protestvåg som kom i kölvattnet av "Judas" så har iaf jag fått vatten på min kvarn - tråkigt nog. 

Detta handlar ju också först och främst om MUSIK! Musik som kan komma i så många olika former och det finns låtar som har texter jag inte alls gillar, eller som man starkt kan ifrågasätta. Bland annat en av Metallica (el ja, jag är faktiskt osäker på om dom gjorde den först....?) -"So what", en bit av texten lyder:
"And I've fucked a sheep, and I fucked a goat
I rammed my cock right down it's throat"
Väldigt diskutabel text, men en rak, hård rocklåt som är helt underbar!


Musik är en STOR del i mitt liv. Får jag inte lyssna på några dagar blir jag jättedeppig - jo, det är sant! Det har en jättestor påverkan på mig. Jag mår aldrig så bra som efter ett jympapass där musik och rörelser stämmer. Endorfinerna bara rusar runt! 
Maken brukar säga att han hör när jag kommer i bilen på långt avstånd - är jag själv i bilen så är volymen rätt hög... Är barnen med så kan man ju inte ha så högt, men är jag ENSAM!!! Ja, då jäklar! Så högtalarna i bilen är nog rätt rena för dom blåser jag rent. -Okej, ibland tjuter det i öronen ett tag efter och jag blir lite orolig så jag inte orsakat tinnitus för mig själv, men nä - det har än så länge alltid gått över... 

Om jag någonsin skulle åka in på sjukan och bli så dålig att jag inte kan röra mig så MÅSTE ni se till att det spelas musik för mig MINST 5h/dag annars kommer jag ALDRIG bli frisk igen!

Jag tror förresten det är nån mening med att Lady Gaga släppte sin skiva på Spotify idag - jag och maken firar ju 9 år som gifta idag! Vilken hyllning till oss liksom?! *imponerad att hon visste om det* -ehrm...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv