Om mig

Mamma till tre pojkar, gift sedan några år tillbaka. Arbetar som handläggare. Bor i en liten sovande svensk stad där jag nu börjat, mycket smått, jobba som politiker. Ägnar en stor del av fritiden till träning då jag också leder egna pass inom Friskis & Svettis.
Jo, just det - en sak till. Jag har ibland ganska starka åsikter och står för dom! (Men ändrar gärna åsikt om du kan övertyga mig med fakta. :)

onsdag 18 maj 2011

IMF-chefen anklagad för våldtäkt

En riktigt otäck historia. Chefen för internationella valutafonden Dominique Strauss-Kahn står åtalad för att ha våldtagit en städerska på ett hotellrum i New York.

*blä....*

Lyssnade på P1 imorse som tog upp reaktionerna från Frankrike - Dominique är fransman och var en stark motkandidat till president mot Sarkozy. Det jag hörde var "disturbing"... -Minst sagt... Där har man omedelbart tagit Dominique i försvar och lägger all skuld på kvinnan som enligt dom endast är ute för att sätta dit Dominique. Inte en röst har höjts - förrän i måndags - och då av en kvinna Marie Le Pen som tillhör den extrema högern, invandrarfientligt parti, som lyfte frågan att kvinnan kanske har rätt...?
I Frankrike har tidningarna tydligen som regel att INTE publicera eventuella affärer eller liknande som män i ledande ställning har.

Jag häpnar!!! Det är 2011!!! Inte 1800-talet - jag har FÖR MIG att det fanns nåt som hette Franska Revolutionen - men dom kanske stannade där?

En polis som tillhörde nån internationell polisstyrka i FN talade även om hur det gick till i maktens korridorer... Chefen - en man (självklart!) ringde upp någon av sina yngre kvinnliga sekreterare och bad henne komma till hotellrummet sent på kvällen, "Ett papper måste kopieras och skickas" - eller liknande... Vad gör kvinnan? 23 år gammal, ny på jobbet? Säger hon emot honom...? Snälla du - var inte så naiv! De ENDA som kan tro att hon frivilligt lägger sig med mannen är män som saknar all respekt för kvinnor och nog borde byta sida... Den som händer är att hon inte vågar annat än lägga sig med honom - och då kommer den verkligt intressanta frågan - för troligen gör hon inget motstånd - är det då en våldtäkt? Finns bara ett svar på den frågan: JA!

Män som anser att kvinnor bara anmäler män för "skoj skull" eller för att "ge igen" tycker jag kan leta efter en pojkvän istället! För att ha något med kvinnor att göra ska de INTE HA!!!


(-Jag vet att han fortfarande bara är misstänkt och inte dömd!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv