Om mig

Mamma till tre pojkar, gift sedan några år tillbaka. Arbetar som handläggare. Bor i en liten sovande svensk stad där jag nu börjat, mycket smått, jobba som politiker. Ägnar en stor del av fritiden till träning då jag också leder egna pass inom Friskis & Svettis.
Jo, just det - en sak till. Jag har ibland ganska starka åsikter och står för dom! (Men ändrar gärna åsikt om du kan övertyga mig med fakta. :)

måndag 23 maj 2011

"Tappa kilon..."

Är inte det en väldigt lustig formulering.... " I Expressen kan man idag läsa frågan "Hur tappar jag mina graviditetskilon?http://www.expressen.se/halsa/1.2445627/hur-tappar-jag-mina-gravidkilon

Man kan inte "tappa" kilon... Det är så fel svenska det kan bli...

Men om man "tappar" kilon, då kanske ett alternativ om det inte fungerar är att man kanske helt enkelt bara kan råka "förlägga" dom någonstans? Så nästa artikel blir:

"Jag har råkat förlägga mina graviditetsskilon, nu kan jag inte hitta dom!"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv