Om mig

Mamma till tre pojkar, gift sedan några år tillbaka. Arbetar som handläggare. Bor i en liten sovande svensk stad där jag nu börjat, mycket smått, jobba som politiker. Ägnar en stor del av fritiden till träning då jag också leder egna pass inom Friskis & Svettis.
Jo, just det - en sak till. Jag har ibland ganska starka åsikter och står för dom! (Men ändrar gärna åsikt om du kan övertyga mig med fakta. :)

torsdag 19 maj 2011

Gör som jag säger - inte som jag gör...

Ännu en miljöpartist har valt det miljövänliga alternativet att åka TAXI istället för att åka tåg! -Ska man ta dom på allvar då är tanken..?
Mikaela Valtersson:


- som vill bli nytt språkrör (annars slutar hon!) - 

har vid 43 tillfällen valt att åka TAXI hela vägen från riksdagen till sin bostad. http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13054021.ab Tydligen bor hon hela 300meter (-alltså, tänk er sträckan?! 300 METER, det är ju hur långt som helst! Det tar ju eeeevigheter att GÅ den sträckan! -ehrm... ja, moving on...) från pendeltågsstationen till sitt hem. Men det går ju inte att åka KOMMUNALT heller?! Va?! Som vi dödliga? Nej, detta har ju bland annat varit sena budgetförhandlingar osv... -För det är ju bara riksdagsledamoter som råkar ut för sena möten. Och för att inte tala inom vården där man aaaldrig kan få sluta både en, två och tre timmar senare för att någon blivit akut sjuk (-för folk blir inte sjuka nu med vårdgaranti och allt vad det heter.... -just det...) Till skillnad från riksdagsledamoter som sitter uppe sent får ju också vårdpersonal sova ut dagen efter, man behöver ju inte vara på jobbet igen kl 7 om man behövde jobba sent... (Eller, vänta nu...?! JO! Man MÅSTE ju vara på jobbet igen kl 7 oavsett NÄR man slutade kvällen innan!) Skillnaden är att man som vårdpersonal vare sig inte har råd med taxin eller får den betald av skattebetalarna!

Älskar hennes kommentar: "– Dessutom har det varit flera stopp i pendeltågstrafiken och då har det inte funnits andra alternativ, säger Mikaela Valtersson."
Där tog liksom förtroendet för henne slut...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv