Om mig

Mamma till tre pojkar, gift sedan några år tillbaka. Arbetar som handläggare. Bor i en liten sovande svensk stad där jag nu börjat, mycket smått, jobba som politiker. Ägnar en stor del av fritiden till träning då jag också leder egna pass inom Friskis & Svettis.
Jo, just det - en sak till. Jag har ibland ganska starka åsikter och står för dom! (Men ändrar gärna åsikt om du kan övertyga mig med fakta. :)

onsdag 1 juni 2011

"Knugens" vara eller icke vara?



Ja, det är väl en stor fråga just nu. Vad det handlar om har jag inte riktigt stenkoll på. Däremot tycker jag det är lustigt att en maffialedare (som jag förstått att han är) ska ha bilder på kungen i komprometterande omständigheter. Och inte bara har han bilder, han ska ladda upp dom också "inom kort". Har man den minsta kunskap om hur LÄTT det är att ladda upp bilder på internet så ställer man sig ju självklart frågan varför han inte gjort det än? Det går på ett litet kick att ladda upp bilder. Eller...? Är det så hemskt att han inte har bilder?!

Hela historien tycker jag är lite lustig och visar på ett otroligt förakt från kungen mot det folk han ska representera. Han behöver inte svara på frågor för han ÄR ju kung! -Jag menar - han behöver ju inte ställas till svars alls! Hörde en diskussion på P1 imorse om någon ordförande från svenska advokatsamfundet som ansåg att kungens ord ifrågasätter man inte - och hon ansåg det vara högst märkligt att man tog en dömd brottslings ord för sanning. -Hon är ADVOKAT?!?! Det berättar ganska mycket om vilken chans dömda brottslingar har i rättegångar = NOLL! En dömd brottsling behöver inte vara skyldig för det han är anklagad för. Men när man då hör henne prata så är en f.d dömd brottsling skyldig - just för att han tidigare varit dömd.

Och varför ska inte kungen ifrågasättas? Varför ska han sättas upp på någon slags pedestal? Han får trots allt X-antal MILJONER varje år för att representera Sverige. Ska han då inte ifrågasättas om sina förehavanden? Det gör vi väl med andra? Politiker, kändisar, idrottsmän/kvinnor....? Kungen ÄR sitt ämbete, han får gärna abdikera - då ska media inte röra honom - men så länge han är KUNG och villigt tar emot miljonerna så SKA han svara på frågor och ifrågasättas! Sedan har han ju ett namn Karl Gustaf! Hur j*vla svårt är det att bli kallad Kalle?! Nej, det ska vara "Ers Majestät".... Resten av samhället går framåt men han gör ett j*kla bra jobb att dra bak det!

Undrar om "prins Daniel" får säga "du" till "Kronprinsessan Victoria" än...? Det kommer ju tankar i huvudet som blir väldigt lustiga...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv