Om mig

Mamma till tre pojkar, gift sedan några år tillbaka. Arbetar som handläggare. Bor i en liten sovande svensk stad där jag nu börjat, mycket smått, jobba som politiker. Ägnar en stor del av fritiden till träning då jag också leder egna pass inom Friskis & Svettis.
Jo, just det - en sak till. Jag har ibland ganska starka åsikter och står för dom! (Men ändrar gärna åsikt om du kan övertyga mig med fakta. :)

torsdag 23 juni 2011

Bloggar och lagar pannkakor...

Ja, denna hemska maträtt som jag ger mina barn minst tre gånger per månad!!! Nu hukar sig prettomammorna i sina kök och drar efter andan - PANNKAKOR?! Ja - och vet ni vad?! Det blir dagens LUNCH till och med! (-Nu tror jag dom svimmade...)



Pannkakor - denna kära maträtt som jag själv åt med GOD aptit när jag var liten. Den är numera inte godkänd som maträtt bland prettomammor. (Prettomammor är sådana som endast ger sina små telningar hemlagad mat, hemlagat bröd, städar 24h/dygn, är först med att anmäla sig att baka kaka/tårta till klassfest och ser ner på mammor som faktiskt hellre umgås med sina barn, gör något för sin EGEN del än ser till att ha ett rent hem...)

Ja, iaf - denna hemska maträtt blir det alltså här idag. Lite lyxar vi till det faktiskt ändå. För eftersom pannkakor kostar typ noll kronor att göra - så köper vi äkta sylt - svindyr sylt! Men det tycker jag man kan göra när man lagar så billig mat som pannkakor. Så jag vet inte - det kanske blir ok iaf för prettomammorna då...? Kanske skulle riva lite morötter till och köra ner i barnens strupar också? För det äter dom inte frivilligt och den store tål det inte ens...

Hm - nej, jag tycker nog att en 6-7 pannkakor (ja, dom äter så många) med ekologisk sylt på är en helt ok lunch!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv