Om mig

Mamma till tre pojkar, gift sedan några år tillbaka. Arbetar som handläggare. Bor i en liten sovande svensk stad där jag nu börjat, mycket smått, jobba som politiker. Ägnar en stor del av fritiden till träning då jag också leder egna pass inom Friskis & Svettis.
Jo, just det - en sak till. Jag har ibland ganska starka åsikter och står för dom! (Men ändrar gärna åsikt om du kan övertyga mig med fakta. :)

onsdag 15 juni 2011

Mordet på Tommy...

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13172292.ab

Ett mord som tre ungdomar på en 20-årig tjej och två 20-åriga killar. Upprinnelsen är att Tommy - som är en lärare på 54 år - ska ha tagit tjejen på brösten. Ungdomarna beskriver det som en "fyllegrej". Tro mig, jag har varit full - ordentligt full - men jag har aldrig ens fått för mig tanken att ens slå till någon på käften. Det värsta jag gjort är att hälla ner en hel öl i brallorna på en kille (efter att han gjort det på mig....) 

En "fyllegrej" är att:
Hoppa på bröstkorgen på offret
Stampa/hoppa på huvudet
Efter detta tar du fram en kniv och hugger den i offret 26 gånger.

Men de tre ungdomarna säger också att de aldrig hade för avsikt att döda Tommy. "Hade aldrig för avsikt att döda"?!?!?! Alla de tre ovanför uppräknade "fyllegrejerna" är direkt dödande... 

Jag HOPPAS (om det finns någon rättvisa här i världen) att dessa tre ungdomar någon gång inser vad deras "fyllegrej" var för något, vilket lidande det medförde. Det gör fysiskt ONT i mig när jag läser utdrag (dom filmade mordet, men raderade den från mobilen - dock har man lyckats återskapa ljudet) från mordet:

20-åringen: Hoppa han på ­bröstet, hoppa han på bröstet!
Polisen beskriver sedan hur det ”smäller till” på inspel­ningen.
Kvinnan: Tommy!
20-åringen: Sch, sluta skrik, ­hoppa han på huve!
Kvinnan: Alltså jag.
Kamraten: Va?
Det smäller till igen.

En "fyllegrej"...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv