Om mig

Mamma till tre pojkar, gift sedan några år tillbaka. Arbetar som handläggare. Bor i en liten sovande svensk stad där jag nu börjat, mycket smått, jobba som politiker. Ägnar en stor del av fritiden till träning då jag också leder egna pass inom Friskis & Svettis.
Jo, just det - en sak till. Jag har ibland ganska starka åsikter och står för dom! (Men ändrar gärna åsikt om du kan övertyga mig med fakta. :)

onsdag 1 juni 2011

Tjej i övre tonåren våldtagit 14-åring - frikänd...

Ja, i vår lokalblaska kan man idag läsa om en tjej i "övre tonåren" (vad nu det betyder, 17 år nånstans i min värld) som har våldtagit en pojke i 14-års åldern. Eftersom pojken var under 15 år så blir det automatiskt våldtäkt. Inget tvång verkar ha skett utan det ska ha varit i samförstånd.

Då är frågan...? HUR hade det hela setts på om det varit tvärtom? Om HON var 14 år och HAN i "övre tonåren" (-i mina ögon som sagt omkring 17 år).... Hade det då varit så enkelt att det inte var våldtäkt? Jag tror pojken i det senare fallet hade dömts som skyldig... Det hela bottnar fortfarande i att män vill alltid ha sex, varsomhelst, hursomhelst, närsomhelst, med vadsomhelst - så länge dom får ha sex! Man häpnar ju...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv