Om mig

Mamma till tre pojkar, gift sedan några år tillbaka. Arbetar som handläggare. Bor i en liten sovande svensk stad där jag nu börjat, mycket smått, jobba som politiker. Ägnar en stor del av fritiden till träning då jag också leder egna pass inom Friskis & Svettis.
Jo, just det - en sak till. Jag har ibland ganska starka åsikter och står för dom! (Men ändrar gärna åsikt om du kan övertyga mig med fakta. :)

onsdag 15 juni 2011

Barnmisshandel som inte stoppas...?

Om du får se en vuxen slå ett barn på stan? Vad skulle du göra då? Gå fram och säga till personen? Skydda barnet? -Förhoppningsvis något av alternativen.

MEN!!! Om en kvinna som är synbart gravid står och röker?



Vad gör man då? Vad FÅR man göra? Inte ett dyft! INTE ETT ENDA, JÄVLA, FÖRBANNAT, JÄVLA DYFT!!! Är det inte barnmisshandel? Är inte det det VÄRSTA formen av barnmisshandel? Finns det någon jävel som när ens barn är förkylt tejpar för munnen och låter ungen andas genom en genomtäppt näsa i några timmar?! PLUS injicerar lite gifter i barnet?!

Jag såg en UNG mamma idag, högeligen gravid (missade väl blommor och bin lektionen i skolan antar jag....) som stod och rökte! En UNG mamma!!! Hon VET vad hon gör - hon VET MYCKET VÄL vad hon gör! Dessutom har hon inte rökt i så många år så hon KAN lägga av!

Tänk om man skulle driva det till domstol?!

Rökning under graviditet GER skador - det råder liksom inga tvivel om det. Och nej... Det är inte på något vis bättre för barnet att mamman är stressad för att inte få röka under graviditeten än att hon bolmar på...

Mammor som rökar med en bebis i magen har förverkat sin rätt att vara mamma!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv