Om mig

Mamma till tre pojkar, gift sedan några år tillbaka. Arbetar som handläggare. Bor i en liten sovande svensk stad där jag nu börjat, mycket smått, jobba som politiker. Ägnar en stor del av fritiden till träning då jag också leder egna pass inom Friskis & Svettis.
Jo, just det - en sak till. Jag har ibland ganska starka åsikter och står för dom! (Men ändrar gärna åsikt om du kan övertyga mig med fakta. :)

fredag 3 juni 2011

Aftonbladet, aftonbladet - gamle vän...

Finns ju en sång som går "Sj, Sj - gamle vän" - men det kan ju fungera på AB också känner jag.

Idag har dom en STOR artikel om "Här finns solen hela sommaren." Ända sedan jag gick i skolan, när jag var typ 7 år, så har jag vetat att solen rör sig inte - det är jorden som gör. Så man blir ju lite lätt rädd - tills man upptäcker att det är VÄRMEN dom pratar om! Inte solen. *phjew!* -Alltså, man blir ju lite rädd där ett tag. Tänk om solen skulle få för sig att FLYTTA sig? Vad som skulle ske då vill man inte veta.
Jaja, det är iaf skönt att veta att AB inte förnekar sig.

Sedan kan man längre ner läsa om en familj som i princip torterat sina fyra barn. Varje gång jag läser nåt sånt, går jag till mina barn, pussar dom och säger "Jag älskar dig." Varvid jag får ett svar: "Jaaa... *suck* Jag veeet...." -Ett underbart svar! :D

Sedan har vi ännu en man som troligen tycker han är Guds gåva till kvinnorna. En kandidat till att bli borgmäster i New York, http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13120308.ab.

Anthony Wiener... oj, nej förlåt, ehrm... WEIner... *host*

En bild på hans snopp i full blom - om man uttrycker sig så - dock vad jag förstår fortfarande kvar i kalsongerna har hamnat i mobilen hos en 21-årig student. Det vore väl inte så allvarligt kanske egentligen, om dom typ varit gifta eller nåt. Men nu är ju snubben gift med en annan kvinna och försöker tydligen bortförklara sig på både det ena och andra sättet... Dessutom ska detta inte skötas av polisen utan han undersöker saken med ett privat bolag.

Man slutar ju aldrig förbryllas över dessa mäns brist på intelligens... Sex betyder allt - resten är liksom egalt?! På hans twitter följer han tydligen också "149 unga, vackra kvinnor". Jag skulle kunna tänka mig att han inte samtidigt följer "149 arbetande, småfeta småbarnsmammor"...?
Herregud - karln är tänkt att bli nästa borgmästare - då får man f*n ta och tänka till lite! Man kan inte ha en twitter där man följer bland annat porrstjärnor (ja, en av dessa 149 unga, vackra kvinnor är tydligen nån porrstjärna). För att göra saken ÄN värre så har han kommenterat ett av hennes inlägg!
Eller tror han på fullaste allvar att folk accepterar hans beteende?!

Jag måste nog ändå säga att Gud är lite taskig mot många män... Det verkar vara så många som bara fått en hjärncell...?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv