Om mig

Mamma till tre pojkar, gift sedan några år tillbaka. Arbetar som handläggare. Bor i en liten sovande svensk stad där jag nu börjat, mycket smått, jobba som politiker. Ägnar en stor del av fritiden till träning då jag också leder egna pass inom Friskis & Svettis.
Jo, just det - en sak till. Jag har ibland ganska starka åsikter och står för dom! (Men ändrar gärna åsikt om du kan övertyga mig med fakta. :)

onsdag 8 juni 2011

Eh...? Say what?!

http://www.dn.se/insidan/insidan-hem/mannen-kampar-i-sin-nya-roll
Om att männen tydligen ska vara onödiga. Nån författare som uppenbarligen blivit rätt bitter i sitt föräldraskap säger bland annat: "– Från att kanske ha varit värsta partytjejerna är det som om de försvunnit in genom en dörr och kommit ut på andra sidan som fullfjädrade projektledare, home-stagare och familjens överhuvud. Männen i min omgivning har inte gått in genom samma dörr."
Han säger även: "– Det är hon som fattar beslut om middagsmaten, stora lån och renoveringsprojekt. Kvinnan kan säga att nu behöver familjen ytterligare ett rum. Är det så? Undrar mannen. Ja! Säger hon.!"

Alltså, jag är ledsen... Men vilket j*vla SKITSNACK?! Tror han verkligen att vi kvinnor VALT att bli projektledaren? VALT att bli överhuvudet?! VALT att vara den som ser att ditt eller datt behövs?! Är det någon som har förbjudit mannen att se att barnens skor faktiskt har ett stort förbannat HÅL i sig? Eller att dom där byxorna barnen har slutar på halva vaden vilket innebär att man måste köpa nya?! Eller att ditt eller datt inträffat eller måste fixas?!?!
Den mannen som ser alla dessa saker skulle jag vilja träffa - för jag tror HAN från början är en HON!

Ett exempel från verkligheten just nu - våra fönster på vårat hus...? Dom är så skitiga så man knappt ser grannens hus. Jag har nog tänkt i några månader att dom behövde tvättas. Men tänker jag göra det...? NEPP! Vem kommer få sota för det....? JAG!

Så denna författare kan väl "kämpa" med sin mansroll om han vill, från mig får han NADA i förståelse!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv