Om mig

Mamma till tre pojkar, gift sedan några år tillbaka. Arbetar som handläggare. Bor i en liten sovande svensk stad där jag nu börjat, mycket smått, jobba som politiker. Ägnar en stor del av fritiden till träning då jag också leder egna pass inom Friskis & Svettis.
Jo, just det - en sak till. Jag har ibland ganska starka åsikter och står för dom! (Men ändrar gärna åsikt om du kan övertyga mig med fakta. :)

onsdag 22 juni 2011

Skola tar inte emot elev med piercing i näsan...

En kristen friskola i Örebro har anmälts av en mamma för att hennes dotter inte får gå där, http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13214738.ab.
Skolan har en klar policy vad gäller välvårdad klädsel och piercing i näsan är inte tillåten. En 13-årig tjej har en piercing i näsan och får inte gå på skolan. Stackars mamman anser att hennes dotter då har blivit dåligt behandlad och anmält skolan till skolinspektionen.

Mamman säger:
– Jag tycker att de har handlat fel. 13 är en så känslig ålder och att då få hör att man inte duger som man är… min dotter är jätteledsen, säger mamman.


Höra att hon inte duger? Det har väl mamman redan bekräftat för dottern? Genom att tillåta att hon får pierca sig. HUR kan man som mamma godkänna att ens 13-åriga, TRETTONÅRIGA dotter får pierca sig?!?! Har man då någonsin hört talas om att det inte så sällan blir SKADOR av dessa piercingar? Och även om det inte skulle bli skador så ska inte en 13-åring pierca sig i näsan! Jag tycker skolan skulle anmäla mamman!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv