Om mig

Mamma till tre pojkar, gift sedan några år tillbaka. Arbetar som handläggare. Bor i en liten sovande svensk stad där jag nu börjat, mycket smått, jobba som politiker. Ägnar en stor del av fritiden till träning då jag också leder egna pass inom Friskis & Svettis.
Jo, just det - en sak till. Jag har ibland ganska starka åsikter och står för dom! (Men ändrar gärna åsikt om du kan övertyga mig med fakta. :)

söndag 19 juni 2011

Mord sker inte på "Medelsvensson"...

Läser en artikel på AB idag, http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13195544.ab, om en kille som ska ha mördats efter en fotbollsmatch. Från AB:


"26-åringen hade just avgjort en viktig seriematch. Han gjorde tre mål för det fotbollslag i de lägre divisionerna där han spelar forward.
– Han gjorde tre vackra mål. Han var en mycket skicklig fotbollsspelare, säger vännen Nisan.



Vackra mål? Nu kan jag verkligen inget om fotboll, men vackra mål...? Nåja, det var inte det jag skulle skriva om. Utan istället att i början av texten så verkar detta (som vanligt) vara en helt vanlig oskyldig kille som av någon anledning fallit offer för en galning.
Vi läser längre ner i texten och ser:

"26-åringen är tidigare känd av polisen och har bland annat dömts till dagsböter för narkotikabrott, olovlig körning och rattfylla. "


Är detta uppförande av en "oskyldig kille"? Det är normalt att ha lite i bagaget?

Nej, kära AB, Expressen, DN och så vidare. En "oskyldig kille" har inte domar i bagaget. Inte narkotikabrott, inte olovlig körning och inte rattfylla! ALLT detta visar på en kille som har helt fel syn på livet och umgås med helt fel människor. Att han blivit skjuten går att finna i hans historia. Detta är - återigen(!!!!) - ingen "Medelsvensson" som blivit skjuten!
"Medelsvensson" går till jobbet, jobbar sina timmar, åker hem igen, hämtar ungarna på dagis, handlar, hem o lagar mat, ut och sparkar boll med grabbarna - och blir inte skjuten!
Det otäcka är att detta skrämmer "Medelsvensson" som tror att galningar går lös ute och skjuter vem de vill - oskyldiga människor. Men nej, ännu en gång har det bevisats att "Medelsvensson" blir inte skjutna!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv