Om mig

Mamma till tre pojkar, gift sedan några år tillbaka. Arbetar som handläggare. Bor i en liten sovande svensk stad där jag nu börjat, mycket smått, jobba som politiker. Ägnar en stor del av fritiden till träning då jag också leder egna pass inom Friskis & Svettis.
Jo, just det - en sak till. Jag har ibland ganska starka åsikter och står för dom! (Men ändrar gärna åsikt om du kan övertyga mig med fakta. :)

fredag 10 juni 2011

En fördel med barn...

Är att man får se många bra filmer - barnfilmer. Okej - många barnfilmer är riktigt, riktigt dåliga. Men det finns guldkorn!
Ett av alla dessa guldkorn är en film jag ser på just nu "Despicable me".


Den ska ses på engelska med Steve Carell!


Hans dialekt är oslagbar! 
...................................................

En annan av alla dessa barnfilmer som är grymt bra (för oss vuxna) är Megamind!!!


Här har vi också ett måste! Will Ferrell i rollen som Megamind!


Vissa saker är bara så....
...................................................

Sedan har vi en av världens bästa kommentarer av:


BOB!!! (Benzoate Ostylezene Bicarbonate) som skrämmer sig själv när han säger "Suuuusan!!!"
Citat: "-OJ?! Jag skrämde mig själv - dé É läskigt!" (Man måste se filmen för att greppa meningen... *s* Detta är en av FÅ karaktärer som faktiskt är bättre på svenska!)
När jag NU (först...) tittar på vem det är som är BOB's röst på svenska så faller bitarna på plats... Det är Fredde Granberg... 


Det är nu man säger: Kommentarer överflödiga... *s*


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv