Om mig

Mamma till tre pojkar, gift sedan några år tillbaka. Arbetar som handläggare. Bor i en liten sovande svensk stad där jag nu börjat, mycket smått, jobba som politiker. Ägnar en stor del av fritiden till träning då jag också leder egna pass inom Friskis & Svettis.
Jo, just det - en sak till. Jag har ibland ganska starka åsikter och står för dom! (Men ändrar gärna åsikt om du kan övertyga mig med fakta. :)

onsdag 8 juni 2011

Dagens garv...?

Måste ändå vara artiklarna idag om vilka yrken som skriker efter folk.
http://www.dn.se/ekonomi/branscherna-som-skriker-efter-folk

Bland annat hittar vi: "Högskoleyrken inom hälso- och sjukvård." -Det är helt okej att lägga sig ner och vrida sig av skratt nu. Alla vi som har en utbildning på högskolenivå inom hälso- och sjukvård gör det iaf, så gör det du också.

Jag blev sommaren 2009 färdigutbildad sjuksköterska, fick min legitimation och allt. -Men, kan den uppmärksamme läsaren tänka - Du jobbar ju som handläggar på Försäkringskassan?! Ja, precis! Jag jobbar på Försäkringskassan som HANDLÄGGARE. Varför gör jag det då? Är det "by choice"....? Nej, det är inte självvalt. Utan helt enkelt för att det finns inga jobb som sjuksköterska. Så länge du inte vill gå på timmar, jobba endast kvällar, helger, nätter så finns det inga jobb. Så har det varit sedan jag gick ur skolan - så är det nu idag igen.
Nu är jag dock inte säker längre på att jag VILL jobba som sjuksköterska. När jag pratar med människor som jobbar som sjuksköterska idag så är det inget mänskligt jobb de har. Jag har tidigare skrivit om överbeläggningar - vem tror ni vårdar de patienterna? Extrainkallad personal?! *pfft!* Icke då! Det är samma personal som får vårda dem. Och om någon personal är sjuk någon dag...? Kallar man in extra personal...? *pffft!* ICKE DÅ! Dom får klara sig på den styrkan dom är!

Sedan är det faktiskt väldigt skönt att veta att jag är ledig på helgerna, jag är ledig på midsommar, jul, påsk... Jag har en mänsklig arbetsbörda, min chef uppskattar det jobb jag gör. Otrevliga människor finns i alla jobb. Men att det skulle vara ett jobb att utbilda sig till?! Oh, no... Se för f*n till att INTE utbilda dig till sjuksköterska!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv