Om mig

Mamma till tre pojkar, gift sedan några år tillbaka. Arbetar som handläggare. Bor i en liten sovande svensk stad där jag nu börjat, mycket smått, jobba som politiker. Ägnar en stor del av fritiden till träning då jag också leder egna pass inom Friskis & Svettis.
Jo, just det - en sak till. Jag har ibland ganska starka åsikter och står för dom! (Men ändrar gärna åsikt om du kan övertyga mig med fakta. :)

lördag 18 juni 2011

Prins Harry ska tjänstgöra i Afghanistan...


Prinsen av Storbritanien alltså. När han är klar med sin utbildning till Apache-helikopterpilot så ska han dit. Han ska även tortyrtränas (vilket jag utgår ifrån ALLA gör som går samma utbildning) pga hans bakgrund. 
Det känns mest som att det är i romanböckerna hjälten lyckas motstå tortyr, för jag tror inte många människor lyckas med det - män eller kvinnor.

Men det lustiga är - han får verkligen göra skäl för lönen. Våran egen prins glider mest runt i den ena lyxbilen efter den andra och gullar med sin Sofia som vek ut sig i Café eller vilken tidning det nu var. -Lämpligt prinsessobjekt...? Nja... Och jag struntar fullkomligt i om hon gjorde det när hon var ung, ångrar sig eller vad skam - hon har gjort det, då får hon också stå för det! Och en person som viker ut sig är inte lämplig som prinsessa - oavsett hur bra hon är i sä... Oj, förlåt, nu blev jag nog lite opolitisk och lite väl grov kanske... -Verkar jag arg...? Absolut inte! Jag tycker verkligen att vårat kungahus är värt alla dessa miljoner som dom får! Jag menar - det är DYRT att gå på stripklubb, att köra omkring i en Porche Cayenne, ha vänner som flyger ens lilla hund gratis till New York, få tillgång till en lägenhet i New York... 

Fast, i ärlighetens namn så gör dom ju väldigt bra reklam för Sverige. Vad vore vi utan vårat kungahus? 
-Ett respekterat land kanske?

Tänkte jag gör en liten rolig grej... -Vänta lite...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv