Om mig

Mamma till tre pojkar, gift sedan några år tillbaka. Arbetar som handläggare. Bor i en liten sovande svensk stad där jag nu börjat, mycket smått, jobba som politiker. Ägnar en stor del av fritiden till träning då jag också leder egna pass inom Friskis & Svettis.
Jo, just det - en sak till. Jag har ibland ganska starka åsikter och står för dom! (Men ändrar gärna åsikt om du kan övertyga mig med fakta. :)

onsdag 22 juni 2011

Apple vill stoppa konsertfilmande

http://www.dn.se/ekonomi/apple-vill-stoppa-konsertfilmande

Hm - varför undrar jag? Det är ju inte riktigt så att filmerna blir av utmärkt kvalité? Nog för att folk lägger upp dom på youtube - men om artisten har gjort en bra konsert är det väl inte mer än bra reklam för den? Är det en dålig konsert - kanske man ska fundera på att hitta ett annat jobb...? Eller bättra sig?

Att det har med rättigheter att göra är bara löjligt anser jag. För de som HAR rättigheter att filma och ta kort på konserter får ju så mycket bättre filmer och bilder så det går inte att jämföra. Eller har iPhone någon extra knapp för BRA filmer och BRA bilder jag inte vet om...?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv