Om mig

Mamma till tre pojkar, gift sedan några år tillbaka. Arbetar som handläggare. Bor i en liten sovande svensk stad där jag nu börjat, mycket smått, jobba som politiker. Ägnar en stor del av fritiden till träning då jag också leder egna pass inom Friskis & Svettis.
Jo, just det - en sak till. Jag har ibland ganska starka åsikter och står för dom! (Men ändrar gärna åsikt om du kan övertyga mig med fakta. :)

onsdag 20 april 2011

While I'm on the subject...

"Det har alltid funkat förr..."

Är det = så då funkar det nu också?

Det finns ju nån historia om det på nätet, som jag nu inte hittar men iaf...
Klassikern är ju rörande bilen:
Vi satt obältade och det gick ju bra = det funkar nu också.
Har ni sett er runtomkring när ni är ute och åker bil numera...? Jag skulle vilja drifta mig till att säga att någonting har förändrat - rätt så påtagligt faktiskt... -Gissa vad? Då tänker jag inte på att bilarna är säkrare (när man har på sig bältet, annars blir dom livsfarliga) eller att storleken på bilarna skiftat eller så.

Utan - var det såhär många bilar ute på vägarna när vi var små...? Näe... Så vill jag nog inte minnas det. Så alltså - RISKEN för att råka ut för en olycka var ju rätt så mycket LÄGRE när vi var små. Och att vi klarade oss? Jamen, självklart - vi sitter/ligger/står ju här! Men - alla dom som INTE klarade sig? Hur ska vi kunna höra deras röster? Eller alla de som SKADADES...? Hur ska vi höra deras röster...?

Nej - fortsätt du och tro att det som funkade förr - det funkar nu också. I sista änden så är ju internet en dagsslända också...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar