Om mig

Mamma till tre pojkar, gift sedan några år tillbaka. Arbetar som handläggare. Bor i en liten sovande svensk stad där jag nu börjat, mycket smått, jobba som politiker. Ägnar en stor del av fritiden till träning då jag också leder egna pass inom Friskis & Svettis.
Jo, just det - en sak till. Jag har ibland ganska starka åsikter och står för dom! (Men ändrar gärna åsikt om du kan övertyga mig med fakta. :)

söndag 24 april 2011

Nu är jag hög...

Hela våren har jag legat sjuk. Varit frisk i kanske en-två veckor men hela tiden har det inte känts helt hundra... Jag är ledare på Friskis & Svettis - leder medeljympa denna terminen. Och jympa är en del av min identitet. Utan den är jag inte fullt ut jag. Så för ungefär två veckor sedan gick jag till farbror doktorn för det gick aldrig över och jag hade en hosta som inte gav med sig.
Lunginflammation blev diagnosen... -Okej då... Så iväg till Apoteket och försöka få ut 3 tabletter (det var en historia i sig själv att försöka få tag på tabletterna - jag tog tydligen SISTA paketet som fanns inom typ 5 mils avstånd av där jag bor, så jag hade väl tur. 259kr kostade TRE tabletter!!!) Men redan efter några dagar lugnade sig hostan och jag började känna mig bättre.

Så idag var första gången sedan jag fick diagnosen (skulle egentligen lett jympa idag, men har valt att avstå från att leda i 2v - det var ändå lungorna som var sjuka....) som jag var och jympade. Och även om passet jag gick på lämnade en del övrigt att önska - jag är hemsk när jag går på andras pass, "varför gör h*n så, varför ditt, varför datt....." - så kändes det så J*KLA BRA!!! Kändes på ett helt nytt sätt så jag ställer mig frågan - hur har egentligen mina lungor mått i vår...? Känns som det kanske legat ett tag, men smygit sig på så man inte märker försämringen direkt?

Men, nu är jag hög!!! Shit va härligt det var!!! UNDERBART!!! Imorgon ska jag iväg igen! Nu är det bara att fortsätta igen!

För er som inte testat att LEDA jympa - ni har missat nåt.... Världens ego-kick! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar