Om mig

Mamma till tre pojkar, gift sedan några år tillbaka. Arbetar som handläggare. Bor i en liten sovande svensk stad där jag nu börjat, mycket smått, jobba som politiker. Ägnar en stor del av fritiden till träning då jag också leder egna pass inom Friskis & Svettis.
Jo, just det - en sak till. Jag har ibland ganska starka åsikter och står för dom! (Men ändrar gärna åsikt om du kan övertyga mig med fakta. :)

lördag 16 april 2011

Kalas!

Precis hemkommer från ett 30-årskalas. Eller 30 års kalas, som en del skriver... -Fyllde personen 30 eller varade det i 30 år blir ju den naturliga frågan då...?

Kalaset var en bit bort så vi fick åka bil dit (jag vet, fy oss - man kan ju ta bussen... Dock lever vi ju på landsbygden och vi är alla välbärgade - enligt någon krönikör i veckan....) Men iaf - det lyckas ALDRIG för mig att köra bil, hur kort det än är, utan att lyckas bli sur på någon bilförare. Idag var det dock ganska milt. En norrman (norskregistrerad bil iaf) som uppenbarligen glömde att om man bromsar in för att bilen framför ska svänga - så behöver man GASA sen för att komma upp i hastighet igen... Men, men, det kanske är bättre att ligga i 40km/h.... Bättre för miljön, bättre för...? Hm, ja, jag vet inte faktiskt.

Solen lyser!!! Den lyser så det blir riktigt jobbigt! *LOVE IT!* Nu har jag dessutom GRÖNA linser så dom dämpar solen en hel del. Har provat bruna också men då såg man ju inget istället... Solen dämpades, men jag blev blind - nä, ingen bra idé. Iofs med tanke på förra stycket så är det nog många bilförare i Sverige som har bruna linser! -Ah?! Heureka! Jag har funnit svaret!!! *ringer Synsam direkt och ber dom sluta sälja bruna linser....*

Funderar på att gå ut och sätta mig med ett glas rött i handen... Eller sova...? Eller kanske gå ut med ett glas rött - somna i stolen. Jo, det lät bra! Så gör jag!

C YA!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar