Om mig

Mamma till tre pojkar, gift sedan några år tillbaka. Arbetar som handläggare. Bor i en liten sovande svensk stad där jag nu börjat, mycket smått, jobba som politiker. Ägnar en stor del av fritiden till träning då jag också leder egna pass inom Friskis & Svettis.
Jo, just det - en sak till. Jag har ibland ganska starka åsikter och står för dom! (Men ändrar gärna åsikt om du kan övertyga mig med fakta. :)

fredag 22 april 2011

Hur mycket kostar din idioti...?

På Aftonbladet kan man idag läsa om ett trygghetsboende som inte får ägg eller sill till sin lunch. Detta tydligen eftersom kommunen ska spara vad det verkar som... -Men man ska titta över detta till nästa år. (Känns skönt, för då har dom nog höjt sina egna löner igen och måste spara in på ägg och sill.)

Detta låter såklart helt sanslöst! Samtidigt som man höjer sina egna löner med (oftast) astronomiska siffror så drar man in på ÄGG och SILL!!! Känns DUMSNÅLT om du frågar mig. Skulle äggen och sillen då bekosta vad deras högre löner kostar? -Jag vill också ha samma sanningsförnekande tabletter som dom tar!!!

Men det mest beklämmande är ändå kommentarerna av typen:

"Hur många ägg kostar en flykting? "


Då är min motfråga - hur mycket kostar DU?! Hur mycket kostar din idioti samhället - VARJE DAG?!


Är lösningen så enkel alltså att om vi stoppar EN flykting vid gränsen så kan de äldre få ägg och sill till påsken...? Eller om vi helt stoppar invandringen så får vi ordning på våran ekonomi? För jag menar - invandrare bidrar ju inget till våran ekonomi antar jag...? Forskare från olika delar av världen som hjälper till att lösa gåtor som cancer, energifrågor...? Dom får inte komma hit! Människor som STÄDAR på ditt arbete, i ditt hem - för att väldigt få svenskar kan tänka sig de jobben?! 
Är vi dessutom så egoistiska att vi inte kan tänka oss hjälpa människor i nöd, som flyr undan krig? -Kanske är vi så lyckligt lottade eftersom vi inte varit med om krig på så många år att vi helt enkelt inte förstår vad det innebär?


Det känns alltid så tragiskt och trångsynt när man ser lösningen på indragningar som ett invandrarproblem...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar