Om mig

Mamma till tre pojkar, gift sedan några år tillbaka. Arbetar som handläggare. Bor i en liten sovande svensk stad där jag nu börjat, mycket smått, jobba som politiker. Ägnar en stor del av fritiden till träning då jag också leder egna pass inom Friskis & Svettis.
Jo, just det - en sak till. Jag har ibland ganska starka åsikter och står för dom! (Men ändrar gärna åsikt om du kan övertyga mig med fakta. :)

lördag 23 april 2011

Sommarbilförare....

Eller vad ska man kalla dom som kommit ut på vägarna nu...? H-E-R-R-E M-I-N G-U-D?!?!?!
Vad händer? Varenda dag när jag är ute och kör nu så råkar jag på idioterna!

Vad gör man som sommarbilförare?
Jo! Man vet bland annat inte vad GASPEDALEN är till för. Den används exempelvis eller företrädesvis när man vill ÖKA hastigheten som när man varit inne i en rondell och ska åka UT UR densamma! Tanken är INTE att du använder ettans växel från ena änden av rondellen till, tja... säg... 300 meter EFTER rondellen!!

Tänkte skriva - blinkers - men det vet knappt nån förare vad den är till för. Upplysningsvis kan jag meddela att det är den där lilla irriterande spaken på höger sida av ratten som alltid är i vägen. Om man drar den uppåt så SER andra bilförare runt omkring dig att du tänkt köra höger - alternativt NERÅT så ser andra att du tänkt köra vänster. Lite käckt - om än onödigt - kan tyckas. Jag uppskattar det väldigt mycket!

Hastighetsskyltar? Ja, står det 70 så betyder det MAX 50km/h! Inte en kilometer över!

Parkeringar? Ja, här kan man valfritt svänga omkring lite som man vill - det spelar inte så stor roll. Speciellt inte om du har en bil bakom dig - då kan man ta ut svängarna ÄN MER!

Det jag ffa reagerar på är nog att man har AAAALL tid i  världen på sig. Visst - man behöver inte ha bråttom - men att följa normal trafikrytm?! Är det för mycket begärt?! *morrar*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar