Om mig

Mamma till tre pojkar, gift sedan några år tillbaka. Arbetar som handläggare. Bor i en liten sovande svensk stad där jag nu börjat, mycket smått, jobba som politiker. Ägnar en stor del av fritiden till träning då jag också leder egna pass inom Friskis & Svettis.
Jo, just det - en sak till. Jag har ibland ganska starka åsikter och står för dom! (Men ändrar gärna åsikt om du kan övertyga mig med fakta. :)

måndag 18 april 2011

Expressen och Aftonbladet idag

Tydligen så kan gasoltuber explodera får man läsa på Expressen idag...? Det var som skam?!
Såhär kan det bli tydligen:

Lärde man sig inte det på högstadiet att gasoltuber var farliga? På Kemin har jag för mig? Förresten... Gasolgrillning...? -Allvarligt...? Det tar ju liksom hela grejen från grillningen. Det SKA vara vanligt grillkol med tändvätska! Det SKA vara lite livsfarligt att stå precis intill och man SKA lukta APA efteråt!

.............................

Natalie Portman lejde en student säger man för en baddräktsscen... -Varför hon inte ringde MIG övergår mitt förstånd! Kunde gjort det gratis! (Sedan kunde väl typ nåt företag sponsrat med kräkpåsar till biosalongerna - jätteaffär!)

.............................

Ryanair har tydligen som policy att om du är funktionshindrad och inte kommit på planet i tid så åker dom iaf. Har bara en sak att säga:
Pay cheap - get cheap!

.............................

"Sex på kartan" - en tecknad sexfilm som RFSU har gjort med Utbildningsradion är ju jättehemsk... Jösses, dom talar ju om HOMO-, BI-, TRANSSEXUALITET?!?! Spring och göm er moralister!!!
Idén är jättebra tycker jag, att man ska fritt kunna prata om sex med ungdomar - för vet ni vad?! Oavsett vad mamma och pappa tycker så kommer lilla/lille telningen när den närmar sig tonåren mest troligen att HA sex med någon.
Det enda jag vänder mig mot är:


-Ser inte hon rätt så anti ut...? Hela hon skriker ju "Nej, nej, nej, nej, jag vill inte!"

.............................

Aftonbladet har en artikel som blir ett helt eget kapitel tror jag... Anna Wahlgren... -"Expert..."? -Sen när...?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar