Om mig

Mamma till tre pojkar, gift sedan några år tillbaka. Arbetar som handläggare. Bor i en liten sovande svensk stad där jag nu börjat, mycket smått, jobba som politiker. Ägnar en stor del av fritiden till träning då jag också leder egna pass inom Friskis & Svettis.
Jo, just det - en sak till. Jag har ibland ganska starka åsikter och står för dom! (Men ändrar gärna åsikt om du kan övertyga mig med fakta. :)

söndag 17 april 2011

FK backar - beslutet omprövas

http://www.expressen.se/nyheter/1.2405417/f-kassan-backar-beslutet-omprovas
Kan man också läsa om i dagens Expressen. Det handlar kortfattat om några funktionshindrade personer som flyttat in på ett boende och då inte längre har rätt till handikappersättning. Denna har dock fortfarande betalats ut - trots att man ansökt om bostadsbidrag. Då borde rimligen FK ha reagerat och stoppat utbetalningen av ersättningen anser man.
En person har fått ett återkrav på te x 225.000kr...

En stilla undran... -VART har de 225.000kronorna tagit vägen?! JAG får iaf dåliga vibbar... Speciellt när man läser moderns kommentar (för den som fått återkrav på 225'):
"Jag är ensam och har liten pension och kan därför inte hjälpa Torbjörn."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar