Om mig

Mamma till tre pojkar, gift sedan några år tillbaka. Arbetar som handläggare. Bor i en liten sovande svensk stad där jag nu börjat, mycket smått, jobba som politiker. Ägnar en stor del av fritiden till träning då jag också leder egna pass inom Friskis & Svettis.
Jo, just det - en sak till. Jag har ibland ganska starka åsikter och står för dom! (Men ändrar gärna åsikt om du kan övertyga mig med fakta. :)

tisdag 9 augusti 2011

Våldtar lesbiska kvinnor för att omvända dom...

På DN idag, http://www.dn.se/nyheter/varlden/sydafrika-agerar-mot-hatbrott, kan man läsa om män i Sydafrika som våldtar lesbiska kvinnor för att omvända dom.
Enligt männen som våldtar kvinnorna tror kvinnorna att de är män. Så genom att våldta dom så ska dom typ omvända dom...

Logiken fallerar på mer än ett sätt. Kvinnlighet ligger inte i med vem, eller hur man har sex. Det är djupare än så... Sedan om en MAN gör ett överfall på en kvinna som sätter djupa spår i henne - spår som visar att män är onda - skulle det få henne att byta sida?
Är man från början som kvinna mer förtjust i kvinnor är väl inte ett överfall från en man det bästa sättet att omvända kvinnan...? Det borde väl isåfall leda till att kvinnan tycker MER om kvinnor...?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar