Om mig

Mamma till tre pojkar, gift sedan några år tillbaka. Arbetar som handläggare. Bor i en liten sovande svensk stad där jag nu börjat, mycket smått, jobba som politiker. Ägnar en stor del av fritiden till träning då jag också leder egna pass inom Friskis & Svettis.
Jo, just det - en sak till. Jag har ibland ganska starka åsikter och står för dom! (Men ändrar gärna åsikt om du kan övertyga mig med fakta. :)

fredag 26 augusti 2011

Barn och cykelhjälm...

Detta:


Är uppenbarligen så jobbigt att ha på sig att många hellre riskerar sitt liv... Eller kanske inte sitt liv, men så som livet ser ut just nu, att man kan gå, prata, äta själv, kontrollera urinen och tarmrörelserna... Och så vidare...

Det som gör mig mest upprörd är att föräldrar HELLRE hälsar på sina barn på sjukhuset, där dom ligger mer eller mindre totalförlamade efter en cykelolycka - än tar striden om att barnet SKA ha hjälm på sig när dom cyklar! Hur man hellre kan göra det övergår mitt förstånd, men barnets hälsa kanske inte spelar så stor roll när föräldern måste stå på sig inför det...?

*skakar på huvudet...*

1 kommentar:

  1. jag har sagt det åt min dotter att ser jag henne en endaste gång SITTA på en cykel utan cykelhjälm så kommer hon bli utan cykel och inte få cykla igen förrns hon flyttar hemifrån...

    SvaraRadera