Om mig

Mamma till tre pojkar, gift sedan några år tillbaka. Arbetar som handläggare. Bor i en liten sovande svensk stad där jag nu börjat, mycket smått, jobba som politiker. Ägnar en stor del av fritiden till träning då jag också leder egna pass inom Friskis & Svettis.
Jo, just det - en sak till. Jag har ibland ganska starka åsikter och står för dom! (Men ändrar gärna åsikt om du kan övertyga mig med fakta. :)

söndag 14 augusti 2011

"Ni måste ta hand om våra barn, SJ"

En debattartikel på Aftonbladet som skrivits av en KD-politiker säger just detta. SJ måste ta hand om våra barn...

http://www.aftonbladet.se/debatt/article13418084.ab



Nej - SJ måste inte alls ta hand om våra barn. Det är vår uppgift som föräldrar att ta hand om våra barn! Kan inte barnet klara sig självt på tåget - så ska det inte åka tåg! Åker barnet tåg mellan sina föräldrar som inte kunnat hålla sams utan gått isär - så får föräldrarna helt uppenbart hitta en annan lösning än att sätta ungen på tåget. -Alternativt så får dom acceptera att åka tåg innebär vissa risker. (Hur nu det kan göra det iofs?! Tåget ska gå från A till B - felfritt...)

Men att skjuta över hela sitt ansvar som förälder på SJ?! Nej, det går inte jag med på!



(KD-politiker som gått isär förresten... Hur hänger det ihop med hela mamma-pappa-barn tänket...?)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar