Om mig

Mamma till tre pojkar, gift sedan några år tillbaka. Arbetar som handläggare. Bor i en liten sovande svensk stad där jag nu börjat, mycket smått, jobba som politiker. Ägnar en stor del av fritiden till träning då jag också leder egna pass inom Friskis & Svettis.
Jo, just det - en sak till. Jag har ibland ganska starka åsikter och står för dom! (Men ändrar gärna åsikt om du kan övertyga mig med fakta. :)

tisdag 16 augusti 2011

Män jag inte kan med...

Är en viss typ av "män" som finns häromkring där jag bor. Det är "män" som fastnat i en stereotyp bild av vad män ska vara...

Detta innebär att om man som kvinna kommer in i en butik och dom står lite lätt lutade över ett högt bord där dom står och fikar och försöker fjäska in sig hos tjejen som står bakom disken - så klär dom av en med blicken - gärna slickar sig om munnen dessutom. (Är det nån mer är jag som ryser av äckel just nu...?) Och dom tycker det är helt okej!! Sedan står dom så hela tiden man är inne i butiken.
Och tro mig - dessa "män" är inte Guds gåva till kvinnan precis. Nu behöver inte alla vara jättesnygga, men man kan göra vad man kan för att förbättra sitt utseende. Hela jeans, snygga skor, ren tröja... -Enkla knep. Men här snackar vi slitna träskor, byxor med gällivarehäng (nej, inte så som unga killar har det utan byxorna bara hänger) gärna trasig t-shirt, tänder som inte sett tandläkaren sen... ja, sen tandläkare blev ett yrke samt gärna en lastbilskeps...

Men vet ni vad jag tänker då...?!


-DU SKULLE ALDRIG KLARA AV MIG DIN JÄVEL!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar