Om mig

Mamma till tre pojkar, gift sedan några år tillbaka. Arbetar som handläggare. Bor i en liten sovande svensk stad där jag nu börjat, mycket smått, jobba som politiker. Ägnar en stor del av fritiden till träning då jag också leder egna pass inom Friskis & Svettis.
Jo, just det - en sak till. Jag har ibland ganska starka åsikter och står för dom! (Men ändrar gärna åsikt om du kan övertyga mig med fakta. :)

onsdag 24 augusti 2011

"Kreativ bilkörning - bakåt 1.5 hp"

Kom på det att jag GLÖMDE ju alldeles av detta med bilkörning BAKÅT när vi lade in "Kreativ bilkörnings"-kursen...

Självklart har jag tittat på detta och nu lagt in hur vi gör när vi är kreativa bakåt!

Det mesta säger ju sig självt:

-Vi lägger i backen och vänder oss bakåt för att backa.


Ja, vi börjar som det är "tänkt" innan vi går på den kreativa delen av kursen.

Den kreativa delen börjar med ögonbindel på! Detta för att vänja er som eventuellt anser att man ska SE vart man backar att det är fullständigt omöjligt om man ska ägna sig åt kreativ bilkörning

Vi parkerar först bilen på en parkeringsplats med många stolpar, mycket människor och ffa MÅNGA bilar! Här sätter vi på oss ögonbindeln, lägger i backen och kör! Den som först kör på något/någon vinner!

Vi övar även - självklart - på att backa på motorvägen. Detta ger en extra krydda åt livet - kommer vi överleva, eller hamnar vi i graven...? Mm - kursen har genomförts två gånger tidigare på andra orter och där är utfallet 3/10. Dvs tre avled när de krockade och tio överlevde krocken - alla krockade. Men, det är inget man får låta stå ivägen för kreativa bilkörandet! Spänningen hör till!

Som sista punkt har vi valfri backning. Här sätter vi oss i bilen och backar lite slumpartat - detta tror vi kommer att bli en mycket uppskattad del av kursen.


Jag ser fram emot att möta just DIG! (-inte i trafiken, men på kursen!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar