Om mig

Mamma till tre pojkar, gift sedan några år tillbaka. Arbetar som handläggare. Bor i en liten sovande svensk stad där jag nu börjat, mycket smått, jobba som politiker. Ägnar en stor del av fritiden till träning då jag också leder egna pass inom Friskis & Svettis.
Jo, just det - en sak till. Jag har ibland ganska starka åsikter och står för dom! (Men ändrar gärna åsikt om du kan övertyga mig med fakta. :)

onsdag 24 augusti 2011

Köp aldrig en bil...

Köp aldrig, aldrig, aldrig, aldrig, aldrig, ALDRIG en bil!

För det här kommer bli en vanligare syn ju äldre biljäveln blir:


Precis så! Bilmekanikern är precis lika glad som "Bosse bildoktorn" är för han VET att så fort du skrivit din signatur under bilkontraktet så är du HANS!!! Då har han både makten och härligheten i evighet! (-Eller tills dess bilen hamnar på skroten...)

Och dom här:


Ja, DOM kan du glömma! Inte nog med att bilhelvetet kostar pengar att KÖPA! Nejdå... Reparationerna tillkommer ju som en extra bonus -VARJE år! GLÖM att du kan ha ett år UTAN någon reparation! 
Och som om inte reparationerna vore nog så är det ju dom självklara bitarna som bensin, spolarvätska, däckbyte, tvätt, årliga servicen, besiktningen.... *GAAAH!!!* VARFÖR åker man bil?! Jag tror jag ska säga upp mig och jobba hemifrån! Tips på vad jag ska göra mottages tacksamt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar