Om mig

Mamma till tre pojkar, gift sedan några år tillbaka. Arbetar som handläggare. Bor i en liten sovande svensk stad där jag nu börjat, mycket smått, jobba som politiker. Ägnar en stor del av fritiden till träning då jag också leder egna pass inom Friskis & Svettis.
Jo, just det - en sak till. Jag har ibland ganska starka åsikter och står för dom! (Men ändrar gärna åsikt om du kan övertyga mig med fakta. :)

lördag 2 juli 2011

Utbränd? -Gå hem i 3 dagar!

Jag tycker det är så klockrent! Vår f.d socialförsäkringsminister, Christina Husmark Persson,






fick ju en "släng av utbrändhet" för flera år sedan. Men lösningen var enkel:

"-Jag sov dåligt, hade väldigt snabb puls och hade svårt att lyfta skeden utan att skaka av soppan som var på den. Det som hjälpte mig var att jag inte skickades hem och blev sjukskriven. Jag sov i tre dygn och sedan började jag arbeta igen. Jag hade möjlighet att lägga om mitt arbete på ett sätt som gjorde att jag kunde arbeta samtidigt som jag hade kontakt med en läkare. Men det var i mitt fall."



Ja - vad skönt, det var ju hennes fall. Så alla andra som drabbats av utbrändhet borde ju då rimligen efter 3 dagars sovande återgå i full sysselsättning.


Ordet världsfrånvarande poppar - av någon underlig anledning - upp i mitt huvud...?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar