Om mig

Mamma till tre pojkar, gift sedan några år tillbaka. Arbetar som handläggare. Bor i en liten sovande svensk stad där jag nu börjat, mycket smått, jobba som politiker. Ägnar en stor del av fritiden till träning då jag också leder egna pass inom Friskis & Svettis.
Jo, just det - en sak till. Jag har ibland ganska starka åsikter och står för dom! (Men ändrar gärna åsikt om du kan övertyga mig med fakta. :)

måndag 4 juli 2011

"Minst fem döda i helikopterkrach"

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13273339.ab

Kan man läsa i AB idag. Fem döda i helikopterkrach - visst känns det lite otäckt?

Men att ett barn dör var 30:e sekund till följd av malaria - det känns inte lika otäckt...?

Varför blir en helikopterkrach med FEM döda en nyhet i Aftonbladet - men inte de drygt miljon antal barn som avlider till följd av malaria? Ja, helikopterkrachen skedde i Norge, nära oss. Men är då inte TVÅ BARN I MINUTEN allvarligare?! -Oavsett vart det sker?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar