Om mig

Mamma till tre pojkar, gift sedan några år tillbaka. Arbetar som handläggare. Bor i en liten sovande svensk stad där jag nu börjat, mycket smått, jobba som politiker. Ägnar en stor del av fritiden till träning då jag också leder egna pass inom Friskis & Svettis.
Jo, just det - en sak till. Jag har ibland ganska starka åsikter och står för dom! (Men ändrar gärna åsikt om du kan övertyga mig med fakta. :)

tisdag 5 juli 2011

"Familjen dansar för hakkorset"

I dagens AB kan man se ett inslag:

http://www.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/utrikes/article13022305.ab

om en familj där man uppfostrar sina barn till äkta, renrasiga nazister.

Är då detta egentligen fel...? Om man ska dra det riktigt långt så vilken förälder uppfostrar inte sina barn till det de själva tror på? Barn har enligt barnkonventionen rätt till att tro på vilken Gud de vill. Hur många familjer begränsar inte denna RÄTT? Familjer där föräldrarna tror enligt en viss religion. Många religioner har dessutom den lilla "regeln" att "du ska inga andra Gudar hava jämte mig" eller liknande uttryck. Så barnkonventionen måste ju då uppenbarligen ha fel...? Nu finns det föräldrar som själva har kvar sin tankekraft och vilja och ser att barnet självt måste få välja sin egna tro.
Men - åter till huvudämnet. Familjen som uppfostrar sina barn till nazister. De tror verkligen, fullt ut, att det är människor med annan hudfärg som är roten till allt ont. (Vad arga dom måste vara, om dom bor i USA, på de som drog människor med mörk hud från Afrika till USA för att jobba som slavar...?) Så varför skulle dom uppfostra sina egna barn till annat? Jag ifrågasätter dock varför dom döljer det för barnens vänner och bekanta...? -Feghet...? Många av dessa människor är så små inuti, så små att dom knappt når upp till golvlisthöjd. För att på något vis synas och höras så har dom hittat den enklaste vägen möjlig - vi skyller på de med mörkare hudfärg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar