Om mig

Mamma till tre pojkar, gift sedan några år tillbaka. Arbetar som handläggare. Bor i en liten sovande svensk stad där jag nu börjat, mycket smått, jobba som politiker. Ägnar en stor del av fritiden till träning då jag också leder egna pass inom Friskis & Svettis.
Jo, just det - en sak till. Jag har ibland ganska starka åsikter och står för dom! (Men ändrar gärna åsikt om du kan övertyga mig med fakta. :)

måndag 11 juli 2011

Att hata en annan människa...

Det finns en människa som jag hatar, hett och innerligt. Jag brukar inte tycka illa om människor, endel har jag svårt att förstå, men jag ogillar dom inte för det. Men denna människan hatar jag, hela jag mår fysiskt illa när jag tänker på den. (Ni som är på min FB kan vara lugna för människan finns inte där längre, men har funnits där...)

Det riktigt tråkiga är att denna människan var en av mina närmaste vänner (trodde jag) när jag gick i gymnasiet. Sedan träffades vi inte på många år förrän det hände som gjorde att jag nu hatar personen. Personen ljög om mig, men det "lustiga" är att h*n nog inte tror att jag fick reda på det. Lögnerna var helt otroligt uppdiktade. (De innebar bland annat att man tydligen kan gå igenom en hel sjuksköterskelinje UTAN att ge en enda spruta! -Fantastiskt! Men det var även lite annat smått och gott. (För er som inte vet är jag utbildad sjuksköterska men jobbar inte som det.)) Ibland finns det tillfällen när jag riskerar möta personen och jag gjorde det vid ett av dessa tillfällen, men det gick bra, jag sa "hej" men inte mer sen. Jag behövde inte säga mer - de var skönt.

Någon gång skulle jag dock gärna vilja konfrontera personen och undrar varför den ljög så - vad var syftet?

Nåja, jag lever min hämnd - varje dag. För jag har något personen inte har! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar