Om mig

Mamma till tre pojkar, gift sedan några år tillbaka. Arbetar som handläggare. Bor i en liten sovande svensk stad där jag nu börjat, mycket smått, jobba som politiker. Ägnar en stor del av fritiden till träning då jag också leder egna pass inom Friskis & Svettis.
Jo, just det - en sak till. Jag har ibland ganska starka åsikter och står för dom! (Men ändrar gärna åsikt om du kan övertyga mig med fakta. :)

lördag 16 juli 2011

Barnfattigdom...

Läser jag om idag på AB. Det är en reporter som i början av sommaren hade en artikelserie om barn och fattigdom i Sverige - läste ni den inte då så gör det gärna. Det är en otäck sida av Sverige som målas upp och en verklighet många, alltför många, barn lever i.

Men, så läser man kommentarerna och ser:
"kryss 

-Allvarligt...? Hur dum får man lov att bli? Iofs bor inte jag i Sthlm numera, men inte är det då några med mörkare hud (det är ju det som är kriteriet för invandrare för dessa människor) som bor på Övre Östermalm i Stockholm....? Eller bland de finare villorna på Lidingö, Djursholm...? Eller har en stuga på kusten med utsikt över havet...? 

Nej, däremot sunkiga lägenheter i Rinkeby i Stockholm, Rosengård i Malmö... DÄR kan man gärna se människor med mörkare hud. Fast... Vem vet? Det kanske bara är UTSIDAN på dessa områden som ser sunkiga ut - inuti är det rena lyxen...? Ja, så måste det ju vara såklart!

Sedan är det ju som så -massinvandringen- den största delen står ju norrmännen för... "Norrmän, norrmän ett j*vla ruttet pack..." som sången går ungefär... Var det DOM "kryss" syftade på kanske...?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar