Om mig

Mamma till tre pojkar, gift sedan några år tillbaka. Arbetar som handläggare. Bor i en liten sovande svensk stad där jag nu börjat, mycket smått, jobba som politiker. Ägnar en stor del av fritiden till träning då jag också leder egna pass inom Friskis & Svettis.
Jo, just det - en sak till. Jag har ibland ganska starka åsikter och står för dom! (Men ändrar gärna åsikt om du kan övertyga mig med fakta. :)

onsdag 13 juli 2011

Hur dumma får folk bli...?

När man är inne på olika forum så slås man ibland av hur dumma folk är... Eller som någon sa - har dom bara otur när dom tänker?

Den lilla flickan som blev påkörd av ett rattfyllo är te.x. inte rattfyllots fel - utan det är flickans föräldrars fel som inte hade uppsikt över henne... Flickan var i ett bostadsområde, hon skulle fylla 2 år i höst. En 1-åring är inte snabb så det stör precis och i bostadsområden ska man hålla anpassad hasitghet. -Ändå är det tydligen flickans föräldrars fel.
En granne lyfte tydligen flickan över ett staket så hon kom ut i vägen. Troligast när grannen gjorde detta så fanns det inte en bil i närheten. Men sedan kommer rattfyllot farande i alltför hög hastighet, hinner inte se ungen vid vägkanten - PANG! Bromsspåren är 40 meter långa - behöver man säga nåt mer? Det enda man kan "trösta" sig med är att flickan troligen inte hann reagera alls och dog omedelbart. En 1-åring och en bil i den hasitgheten blir inget bra.

Min teori är att personen vill skylla på föräldrarnas fel och inte rattfyllot är för att man orkar inte ta till sig vad det är som hänt. Det är en alltför skrämmande tanke att ett rattfyllo skulle kunna köra på mina EGNA barn och döda dom lika snabbt. Enklare då att sätta sig själv på höga hästar och tycka att "-Jag har minsann koll på MINA barn, detta skulle aldrig hända dom!"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar