Om mig

Mamma till tre pojkar, gift sedan några år tillbaka. Arbetar som handläggare. Bor i en liten sovande svensk stad där jag nu börjat, mycket smått, jobba som politiker. Ägnar en stor del av fritiden till träning då jag också leder egna pass inom Friskis & Svettis.
Jo, just det - en sak till. Jag har ibland ganska starka åsikter och står för dom! (Men ändrar gärna åsikt om du kan övertyga mig med fakta. :)

måndag 18 juli 2011

Hissen går inte ända vägen upp, eller...?

I Expressen kan man idag, http://www.expressen.se/nyheter/1.2502570/flyttar-fardtjansten-till-senegal-far-kritik, läsa om Samres, ett taxibolag för handikappade, eller de som har färdtjänst använder sig av. De skall nu utlokalisera sina telefonister till Senegal, ett land som enligt  affärsområdeshefen Niklas Najafi:
"– Att det blev Senegal beror på att det är en stabil demokrati på uppgång[...]"

Senegaleserna är utvalda enligt deras möjlighet att kunna artikulera svenska ljud tydligen. De ska läsa svenska 8 månader, 8h/dag... Hur idiotiskt det låter kan jag inte börja att skriva om. Handikappade, äldre människor har svårt med människor som talar med utländsk brytning - det kommer inte fungera... Det säger sig självt... Men Samres vill spara pengar och bli mer konkurrenskraftiga... (Jaja, Jesus gick ju på vattnet enligt endel så kanske har Samres en tanke där bakom...)

Iaf - det mitt inlägg skulle handla om var en av kommentarerna till denna artikel:

"Postat av Ej inloggad Stjärna  55 den 18 jul 2011 kl 22:15 
Ja herregud snart får vi se Senegalserna här, nu har dom ju lärt sig språket. Bara vänta å se."

-Allvarligt...?! Det hela är alltså en SAMMANSVÄRJNING av Senegaleserna själva? Då förstår jag iofs att deras ekonomi är på uppgång...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar