Om mig

Mamma till tre pojkar, gift sedan några år tillbaka. Arbetar som handläggare. Bor i en liten sovande svensk stad där jag nu börjat, mycket smått, jobba som politiker. Ägnar en stor del av fritiden till träning då jag också leder egna pass inom Friskis & Svettis.
Jo, just det - en sak till. Jag har ibland ganska starka åsikter och står för dom! (Men ändrar gärna åsikt om du kan övertyga mig med fakta. :)

onsdag 13 juli 2011

"Älska livet"

http://www.dn.se/nyheter/sverige/juice-inget-bra-satt-att-varva-medlemmar

"Älska livet" är tydligen ungdomssektionen till "Ja till livet"

- Deras logga...

och dom har väl lite diskuterbara metoder för att samla unga medlemmar enligt vad man kan läsa på DN's website idag. Tydligen bjuds barnen på juice, men för att få juicen ska dom skriva på att bli medlemmar först. Barn vill ha juice = alltså skrivet dom på medlemskapet.
En Fredrik Wikström från nån ungdomsstyrelse tycker att detta inte är något bra sätt att värva medlemmar på. Och att det är en "hederssak" för huvudföreningen att ta tag i detta så det inte fortgår.

Min fråga är...? JUICE?! Borde inte tandläkarföreningen reagera starkt här? Borde inte alla tandläkare gå ut med gemensam kraft och med styrka i sina röster förklara hur HEMSKT det är med JUICE?! Säkerligen var det inte ens LÖRDAG när barnen bjöds på juicen!



Som mamma till tre barn så hör jag ju detta mässande och läsk, juice och annat *ryser* sockerartat man kan ge sina barn MINST tre gånger per år. (Oftast fler, för nog lyckas dom alltid slå i nån tand så det blir ett-två besök till varje år...)
Det verkar som att "Älska livet" INTE älskar tänder!



(Ja, jag är ironisk...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar