Om mig

Mamma till tre pojkar, gift sedan några år tillbaka. Arbetar som handläggare. Bor i en liten sovande svensk stad där jag nu börjat, mycket smått, jobba som politiker. Ägnar en stor del av fritiden till träning då jag också leder egna pass inom Friskis & Svettis.
Jo, just det - en sak till. Jag har ibland ganska starka åsikter och står för dom! (Men ändrar gärna åsikt om du kan övertyga mig med fakta. :)

onsdag 6 juli 2011

"350 barn vräkta - på bara ett år."

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13280539.ab
I AB idag kan man läsa om barn som blir vräkta från sina hem. Barn som har föräldrar som HAR det svårt rent ekonomiskt, utförsäkrade eller som på något annat vis inte har någon inkomst säger jag inget om. Dom har ett rent helvete... Och dom föräldrarna gör oftast ALLT för att göra rätt för sig!

MEN! Det jag säger något om är föräldrar som MEDVETET STRUNTAR i att betala hyran! Som istället för att betala hyran lägger pengar på nya spel, ny bil, märkeskläder, krogrundor, osv, osv... Detta gör dom mycket högst medvetet för att dom TROR inte att om man har barn kan man bli vräkt.
-En nyhet... -Det kan man! Du kan mycket VÄL bli vräkt trots att du har barn!
Läste i tidningen för ett bra tag sedan om en socialsekreterare som varnade för att man kan bli vräkt när man har barn. Hon sa just detta, att många blir väldigt förvånade när dom får höra att man faktiskt kan BLI vräkt när man har barn. Ett avsnitt av "Lyxfällan" på TV3 visade exakt samma sak. Föräldrarna blev HÄPNA när dom upptäckte att dom visst kunde bli vräkta - trots att dom hade barn. Dom hade MEDVETET struntat i att betala hyran - för att istället lägga pengarna på konsumtionsvaror - för vräkta skulle dom ju aldrig bli, barn som dom hade och allt...
Dessa föräldrar borde undersökas om lämplighet som förälder... Hur ska barnet kunna lära sig ansvar om ens föräldrar inte tar ansvar?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar