Om mig

Mamma till tre pojkar, gift sedan några år tillbaka. Arbetar som handläggare. Bor i en liten sovande svensk stad där jag nu börjat, mycket smått, jobba som politiker. Ägnar en stor del av fritiden till träning då jag också leder egna pass inom Friskis & Svettis.
Jo, just det - en sak till. Jag har ibland ganska starka åsikter och står för dom! (Men ändrar gärna åsikt om du kan övertyga mig med fakta. :)

tisdag 5 juli 2011

Barn och tandläkare...

Ska till tandis imorgon med mellankillen... Tänk om man skulle spela tandläkaren ett litet spratt månntro...?! Det gjorde ju mellis ändå nån gång när hans pappa var med... På frågorna när han drack läsk och åt godis svarade han "-När jag vill!"

För er som inte är initierade i detta med barn och tandläkare så är läsk och godis absolut FÖRBJUDET på alla andra dagar än just lördagar! Och detta mässar dom om - VARJE GÅNG man är där!
Allvarligt..? Tror dom verkligen att om man ger sina barn godis varje dag, läsk varje dag - skulle man då sluta "för tandläkaren säger det"... -I DON'T THINK SO!!!

Så jävla trött på deras prettosnack! Lika trött som jag är på skolans "Ta med fika, men inget godis!" JAG är mina barns mamma, JAG bestämmer vad dom ska ha med sig. Tycker jag att dom ska få ha godis med sig så får dom ha det! Tycker jag INTE det och alla andras barn har godis med sig - då är det väl MITT problem?! Jag som mamma måste väl ändå kunna avgöra vad mina barn ska äta eller ej? (Och snacket om att man inte kan säga nej till sina egna barn när dom inte ska få äta godis när andra får det...? -Kan man inte säga nej till sina barn så får man väl leva med konsekvensen...?)

Vi får väl se vad som händer imorgon...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar